Report

Leren digitaliseren: Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs

 
The coronacris has boosted digitalisation in Dutch higher education. But how can we get a grip on these developments? And how can we make digitalisation work for the transition that’s needed in the sector? This documents synthesises and summarises insights shared as part of the transition arena process we co-organised with Versnellingsplan Onderwijsinnovatie.
 
(rest of this article and publication itself are in Dutch)
 
In 2021 faciliteerde DRIFT samen met het Versnellingsplan een transitie-aanpak om samen met friskijkers en dwarsdenkers uit het onderwijsveld tot nieuwe inzichten, transitieperspectief en -strategie te komen. Dit vond plaats in en rondom 4 uitgebreide arena-sessies.
 
De wetenschappelijke arena-aanpak brengt methoden als transitieanalyse, visievorming en backcasting samen met het identificeren van transitie-experimenten en het versterken van reeds ingezette acties. Dit proces heeft geleid tot de gezamenlijke transitievisie in dit document.
 

 Download hier het document.
 


Date
February 9, 2022